Térdfájás: Iliotibiális (IT) szalag szindróma

Iliotibial tract friction syndrome, Pin on The Clinic and Crossfit

Térdfájás: Iliotibiális (IT) szalag szindróma

A párhuzam nem véletlen, ugyanis a másik végtag hasonló problémájáról beszélhetünk. A teniszkönyököt is általában félrediagnosztizálják, könyökízületi kopást sejtve, és bizony sokan a térd külsőoldali felületfájdalmát se az IT szalag problémájának vélik. Mi is az a teniszkönyök? A speciális mozdulattal túlterhelt kar problémája.

Iliotibiális (IT) szalag szindróma

A felkarcsont külső-alsó területén eredő izmok inainak tapadási területének gyulladása. Ez egy valójában könnyebb, de iliotibial tract friction syndrome kellemetlenül fájdalmas és a sportolást is akadályozó sérülés. Viszont mindenki szembenézhet ezzel a cudarul kellemetlen fájdalommal, aki nem erősít és nyújt rendszeresen kézfejre, alkarra, és nem fokozatosan emeli a terhelést. Mik ezek a mozgások: csákányozás, ásás, nagy súlyok emelése, ruhák kicsavarása, és bizonyos nem sportjellegű mozgások során is kialakulhat az efféle sérülés, például intenzív gépelés során.

Menta Egészségközpont

A sportok között — a tenisz mellett — a túlzottan erős, úszók által alkalmazott gumiköteles edzés, a helytelen tenyérellenállással való úszás, illetve a vívás is okozhat ilyen jellegű problémát. A legmeglepőbb azonban a zongorázás.

A panasz okozója egy csonthártyagyulladás, ami az alkari feszítőizmok eredésénél a könyök külső vagy belső oldalán lévő letapadási felületen keletkezik, főleg azoknál az izomcsoportoknál, amelyek feszítjük a csuklót és az ujjakat.

iliotibial tract friction syndrome

Ez a hosszabb bevezető szükséges volt ahhoz, hogy megértsük, a lábnál mi is játszódik le pontosan. Az IT szalaghúzódás — ITBFS Iliotibial Band Friction Syndrome — is egy túlterheléses sérülés során keletkezik, amit időben diagnosztizálva, a helytelen terhelést megszüntetve azaz pihentetve és megfelelően kezelve megszüntethető. Mi is az az IT szalaggyulladás?

Az IT iliotibial tract friction syndrome a comb külső oldalán fut végig. A merev, feszített állapotú IT szalag fokozott súrlódása a térd külső felületén okozza a komolyabb problémákat. Érthető, hogy az ín alsó felülete és a térdbütyök folyamatos, fokozott súrlódása gyulladási folyamatokat hoz létre. A futólépésnél vagy a kerékpározásnál egy körbehajtási ciklusnál, ami sűrűbben fordul elő, mint az előzőleg említett mozdulatok többsége a karunkon, hasonló problémát generálhatunk a térdünkön.

iliotibial tract friction syndrome

A hegyi futásnál, főleg lejtőn lefelé iliotibial tract friction syndrome tempó esetén, de iliotibial tract friction syndrome megerőltető, túlzott mennyiségben és alacsony fordulatszámon végzett hegymeneti biciklizésnél, a helytelen, túlságosan behajlított térdű gyorslábtempó, és —figyelem triatlonosok!

Egyes becslések szerint a szabadidős futók majd egyharmadánál találkozhatunk pályafutásuk folyamán ezzel a kellemetlen és fájdalmas sérüléssel.

A tünetek: harmincszázalékos hajlítottság esetén a legintenzívebb a fájdalom a dörzsölt területen Terhelés elkezdése után pár perccel kialakuló, majd folyamatosan a térd külső területén kialakuló fájdalom A problémás terület esetleges beduzzadása A megoldások: Feltűnő a párhuzam a szóban forgó sérülés és az alábbi esetek között, ezért érdemes odafigyelni ezekre is: Férfiaknál a merevebb izomzatuk következtében sűrűbben fordul elő.

Szalag és a külső térd fájdalma, avagy a láb teniszkönyöke?! | Sport4you

Ó-lábúaknál, illetve kifele taposóknál — szintén férfiaknál — ez gyakoribb eset. Merevebb, akár szénszálas-erősített talpú futócipőknél rendszeresebben merül fel.

  1. Hogyan lehet kezelni az ízületi gyulladást kórházban
  2. A kerékpár ízületei fájnak
  3. Krém balzsam sustanorm erős ízületek
  4. Klinikai vizsgálatok a Iliotibial Band szindróma - Klinikai vizsgálatok nyilvántartása - ICH GCP
  5. A "futó térd" kialakulása és annak kezelése - Méhes László - reforma.hu
  6. Net Iliotibiális IT szalag szindróma A térd külső oldalán tapasztalt fájdalom leggyakoribb oka azoknál a sportolóknál akik repetitív térdhajlítást végeznek futók, kerékpárosok, focisták stb.

A helytelen és sok gyorslábazásnál is fenyeget a probléma. Az IT szalag tehermentesítése edzés megszüntetése vagy csökkentése elsősorban lejtőn lefelé futás és a hegymeneti kerékpározás csökkentése által A gyulladás megszüntetése, akár gyógyszeres kezeléssel, és az újrakezdésnél is használjunk kamillát, hogy a regeneráció ne álljon le és ne újuljon ki a probléma terhelés hatására se.

Megjegyzendő, hogy helyes futás esetén se terheljük túl az IT szalagot, ennek megfelelően ne hátra beülve és kifelé csámpázva fussunk A csípőöv és a láb nyújtását semmiféleképpen ne feledjük persze csak gyulladásmentes körülmények közötttöbbször, mint amennyit edzünk, és legalább tíz percet alkalmanként.

iliotibial tract friction syndrome